Armfeldtnatta (29.04.2015)
Disiplin: Natt
Distanse: 7.81 km
Tid: 55:11
Var veldig innstilt på å la o-teknikken styre farten, og være ekstra nøyaktig inn i postene, ettersom nesten alle bommene forrige helg skjedde i løpet av de siste 50-100 meterne inn i posten.

S-1: Vil ha det tydelige søkket og myrene inn i posten. Kunne med fordel hatt litt rettere linje ut til første, åpne myr. Bra kontroll med kolle og myr inn i posten. Bra start.
1-2: Ser man får en veldig fin linje ved å legge seg til venstre og følge myrene. Gjør det og gjennomfører bra, men den siste åpne myren er lengre enn forventet, og jeg tar av litt for tidlig. Fortsetter nølende ned lia, men ser heldigvis refleksen ganske langt til høyre for meg.
2-3: Er fullstendig idiot. Skal følge bekken opp til den åpne myra. Gjør det, sjekker ikke kompasset, og det tar en stund før jeg innser at jeg er på feil bekk. Fortsetter da på retning, går rett i stupet som er gigahøyt, må tilbake for å komme meg ned, og vel nede er det et hav med vindfall jeg bruker 2-3 min på å svømme gjennom. Har ikke helt kontroll videre, og slipper meg med vilje ned på myra. Tar meg inn der. 4-5 min tapt.
3-4: Ser ikke rundtveivalget. Nølende inn i posten, men greit.
4-5: Synes det er bratt opp til posten og nøler, men fortsetter på retning. Bra at jeg tør stole på kompasset.
5-6: Tatt igjen av M. Nordbrøden i 5, og ligger i ryggen hans. Har kontroll på de to myrene, men følger ikke med ned i posten, og sneier rett forbi. Skjønner det relativt fort. Magne kommer også, og stempler først.
6-7: Bra veivalg, tror jeg. Bra kontroll over myrene og fin inngang. Bra.
7-8: En del nøling, men får skrenten i ringkanten og da blir det greit.
8-9: Bra.
9-10: Veldig fornøyd med veivalget, selv om rett på nok er litt raskere. Gjør det enkelt med å følge skiløypa lenge. Er veldig nøyaktig inn i posten og spikrer.
10-11: Dunker vei. Tar av ganske tidlig for å få skrentrekken inn i posten.
11-12: Tar ingen sjanser og løper myra.
12-M: Bra fart, men kommer litt skjevt.

Skuffet over 3.post. Ellers fornøyd med at jeg skjerper meg bra på slutten og tør roe ned inn i postene. Topp løype og terreng.
Vis kommentarer (0)

Armfeldtnatta (29.04.2015) Armfeldtnatta (29.04.2015)