NM mellomdistanse, kvalifisering (12.09.2014)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Leirdalen
Arrangør: Asker SK
Land: Norge
Disiplin: Mellomdistanse
Distanse: 4.35 km
Tid: 28:08
S-1: Bra start. Får en føling med hjelpekurvekollen, og ser steinen relativt fort. Holder på å løpe til feil stein, men ser posten til venstre med en gang.
1-2: Bra retning, og leste på grensen hvitt/lysegrønt.
2-3: Rakk såvidt å se på veivalg før 2., og tror det er greit å utnytte stien en del. Bra over myrene, men knoter litt med å komme forbi skrentrekken og mister litt kontroll, men tar meg ganske raskt inn igjen.
3-4: Lett. Kunne nok løpt litt mer høyre.
4-5: Opp i søkket for å gjøre det lettere. Vinkler fint inn i posten over toppen.
5-6: Opp langs stuprekka, så posten fra toppen.
6-7: Her går det nok litt tid. Starter med å løpe videre opp søkket ut fra posten i stedet for å klatre opp der jeg løp ned. Bruker også litt for lang tid på å komme meg ned lia. Vil egentlig så raskt som mulig ned og inn på stien, men synes jeg gjør det litt tungvint, og ikke spesielt raskt. Bra fra stien og inn.
7-8: Greit.
8-9: Dårlig utgangsretning, og står plutselig på stien uten at jeg la merke til å ha krysset den utydelige. Løper så ned i søkket til høyre for posten før jeg skjønner det.
9-10: Dagens største. Vil ut på stien og kutte kjapt ned til neste, men glemmer retningen og kommer alt for langt venstre. Skjønner det når jeg kommer ned på myra.
10-M: Bra.

Ender som nr. 18 i heatet (12 videre), ca. 1.50 bak kvalifiseringsplass. Litt overrasket over at jeg var så nærme. Har nok lagt igjen drøye 2 min, så finaleplass hadde ikke vært umulig, men det skal sies at heatet mitt nok var det greieste å kvalle fra.
Vis kommentarer (0)

NM mellomdistanse, kvalifisering (12.09.2014) NM mellomdistanse, kvalifisering (12.09.2014)