Treninger

Antallet løpere på trening varierer gjennom høsten og vinteren, med opptil 90 deltakere på elghufsintervaller i høstsemesteret.

I høstsemesteret legges det opp fire-fem økter i uka, med tirsdagsintervall og styrkesirkel på onsdager som de mest populære i tillegg til langtur søndag formiddag og diverse rulleski-økter. Hver uke oppdateres treningsplanen som du finner på forsiden.

Litt mer om de faste øktene og noen andre godbiter:

Tirsdag

Da har vi intervalløkt. Denne foregår som løping, gjerne med staver, oppover mot Estenstadhytta. Dette er ukas mest populære økt, og har deltakere i alle kondisjonsnivå. Oppmøte for økta er på Rema 1000 Moholt klokka 18:30.

Ondag

Vi varmer først opp med en løpetur med spensttrening. Her er det gode muligheter for å få trent opp snerten i frasparket! Når høsten blir våt og kald trekker vi inn og har trappespenst. Oppmøte er ved idrettsbygget på Dragvoll kl 18.15. Kl 19.30 har vi styrkesirkel inne på Dragvoll. Vi holder til i gymsalen oppe. Her får man trent opp de viktige stabiliseringsmusklene som man trenger for å gå godt på ski.

Torsdag

Vi har som oftest intervall på rulleski så lenge forholdene holder. Gode økter som kan nevnes er 6*6 min i Bjørndalen fra Sluppen til Saupstad, 5*8 min fra Ila til Skistua og intervaller i rulleskiløypa på Saupstad. Oppmøte er som regel klokka 18:00 på Stavne bru.

Lørdag

I normale uker er det elghufsintervaller opp Vassfjellet. 5*8 er den mest vanlige formen. Oppmøte er 09:00 ved Hovedbygget på Gløshaugen.

Søndag

Enten tradisjonell løpelangtur i Estenstadmarka eller Bymarka, eller rulleski langtur. Gruppa som løper. Oppmøtested varier med hvor det skal løpes. Oppmøtetid er 09:00. En kjempefin måte å starte søndagen på!

Kjøring til trening

På treninger der det trengs kjøring er som regel oppmøtested Hovedbygget. Alle som disponerer bil oppfordres til å møte der, slik at alle kommer seg på trening. Vanlig takst er 30 kroner for å sitte på til bymarka og 40 kroner for Vassfjellet. Kjøring til samlinger dekkes av langrennsgruppa.