Vi tjuvstarter Meråkersamlinga med Bratsbergtest!

Et av høstens virkelige høydepunkter i langrennsgruppa står for døren. Barmarkssamlinga i Meråker byr alltid på god stemning, masse kake og vått og trått vær, i tillegg til lange dager i trøndermyr! Om du allikevel skulle synes at treningsprogrammet «ser litt lett ut» tjuvstarter vi samlinga allerede i kveld med Bratsbergtestløp!

Denne testen har de siste årene blitt brukt som staketest for de aller ivrigste og er en god indikasjon på hvem som har brukt sommeren til å spesialtrene mot Vasaloppet. «Men jeg er ingen stakemester», sier du? Frykt ikke, det vil selvsagt være en klasse for dem som også vil benytte seg av fraspark(mange starter i stakeklassen for så å gradvis gli over i klassisk-klassen), og til og med en egen skøyteklasse for dem som foretrekker det! I tillegg er det mulig å gå i trimklassen for dem som heller vil gå en rolig langtur og være heiagjeng langs løypa!

bratsberg1

Rekordholder Sørlie i tet under fjorårets første utgave av Bratsbergtesten

Løyperekorden er på sterke 58:14 som ble satt av NTNUI Langrenns ubestridte stakekonge, Espen Sørlie under tilnærmet perfekte forhold i 2014. Mer inngående info om den 24.5 kilometer lange runden finner du i løypedatabasen for rulleski.

Starten går fra Voll kl. 19.00 for konkurranseklassen og 18.30 fra Rema 1000 Moholt for heiagjengklassen! Vel møtt!