Et naturlig knutepunkt mellom studenter, bedrifter og institutt innen bergfag

Vi knytter kontakt og skaper verdi for bransjen

Bergringen på utdanningsmesse

09.02.2011

Bergringen har som formål å øke søkingen og interessen for høyere utdanning innen bergfag. Med dette som motivasjon sto Bergringen på stand under utdanningsmessa i Trondeim spektrum 2.-3.februar.

Standen til Bergringen ble godt besøkt av nysgjerrige og interesserte elever og studenter. Vi viste filmer fra studie Tekniske Geofag ved NTNU og industrien, plakater, ekte modeller fra gruveindustrien, bolt, mineraler, bergarter. Vi delte ut brosjyrer og informerte om de studiemuligheter som finnes innen bergfag.

Det var også mulighet for å delta på en liten Quiz for de som ville det. Ca.200 stk. deltok på quiz.

Vinneren av quiz og en iPod nano heter Regine Hagen. Hun er siste års elev ved KVT, og hun forteller at hun ble inspirert til å velge bergstudie på utdanningsmessa!

Bergringen vil takke alle som deltok på quizen og alle som besøkte oss på stand. Vi håper noen av dere ble inspirert til å studere bergfag!

© 2017 Bergringen    Alt innhold er kopibeskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett    webmaster@bergringen.no    Nettsider av Designbyrået Sjursendesign