Et naturlig knutepunkt mellom studenter, bedrifter og institutt innen bergfag

Vi knytter kontakt og skaper verdi for bransjen

informasjonsmØte om bergindustrien

13.10.2011

Onsdag 5.oktober arrangerte Bergringen et informasjonsmøte om bergindustrien for studenter i 1.klasse Tekniske Geofag og Geologi Bachelor. Vi fikk besøk av tre representanter fra bergindustrien som fortalte om sine erfaringer, sin karriere og alle de mulighetene geofaglig kompetanse gir. Med en Phd. kandidat i ingeniørgeologi fra NTNU, en utviklingssjef fra Titania AS og en ingeniørgeolog fra SWECO, fikk vi virkelig vist bergindustriens mange sider. Det kom godt frem i presentasjonene at om man går inn i bergindustrien, vil man få nok av utfordringer og spennende jobber!

Etter tre inspirerende presentasjoner ble det mulighet for å snakke med både bedriftsrepresentantene og eldre studenter, over god mat og drikke.

Vi vil tro at de studenter som deltok på dette infomøtet fikk et bedre innblikk i hva bergindustrien har å tilby, og hvordan en fremtidig karriere kan bli.

Infomøte 2011. Foto: Bergringen
© 2017 Bergringen    Alt innhold er kopibeskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett    webmaster@bergringen.no    Nettsider av Designbyrået Sjursendesign