Et naturlig knutepunkt mellom studenter, bedrifter og institutt innen bergfag

Vi knytter kontakt og skaper verdi for bransjen

Unik mulighet for masterstudenter innen mineralproduksjon

20.06.2011

Norsk Bergforening er en landsomfattende medlemsforening for personer med tilknytning til bergindustrien i Norge. Foreningen arbeider for tiden med oppstarten av tidsskriftet "Mineralproduksjon". Hensikten med dette tidsskriftet er at personer i bergindustrien får mulighet til å dele kunnskap med hverandre innenfor tema som gruvedrift, geologisk kartlegging, analysemetoder, tekniske installasjoner, industrimineraler, prosessmineralogi osv..

Planen er at tidsskriftet skal inneholde tre hoveddeler. En del med fagfellevurderte artikler, en del med kortere tekniske eller faglige notater og en del med en oversikt over pågående relevante masteroppgaver i Norge. Norsk Bergforening skal selv være utgiver og ønsker å ha sitt første nummer klart til Bergindustriens Høstmøte i oktober i år.

Norsk Bergforening tror tidsskriftet vil være en god måte å hjelpe studenter med viktig nettverksbygging for framtidig arbeidsliv. De ønsker derfor å invitere masterstudenter som er interessert i å fronte sitt arbeide til å ta kontakt. Dette er en unik sjanse for alle masterstudenter innen mineralproduksjon. For kontaktinformasjon, sjekk ut brevet fra Norsk Berforening. Fristen er satt til 1.august 2011.

© 2017 Bergringen    Alt innhold er kopibeskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett    webmaster@bergringen.no    Nettsider av Designbyrået Sjursendesign